fbpx
Spletna zakonodaja

Gdpr in spletna prodaja

Nove določbe GDPR-ja vplivajo predvsem na področji:

  • E-poštni marketing, pri čemer je za vsako avtomatizacijo pošiljanja pošte potrebno imeti privolitev prejemnikov.
  • Piškotki na spletni strani, pri čemer pa je potrebna ustrezna privolitev uporabnika, v kolikor želite, da se piškotki naložijo na spletno stran.

Spremembe na področju e-poštnega marketinga

S pomočjo e-poštnega marketinga si podjetja predvsem ustvarjajo promet in večajo prodajo, hkrati pa prejemnike obveščajo o novostih in si gradijo ali izboljšujejo zvestobo svojih strank. Zaradi izjemno velike učinkovitosti e-poštnega marketinga in hkrati nujnosti upoštevanja predpisov, si je potrebno vzeti čas za pregled vseh predpisov, da se izognete kršenju zakonov.

V primeru, da ste svojo bazo uporabnikov pridobivali na najrazličnejše načine, kot so na primer kontaktni obrazci, ob nakupu izdelkov, preko obrazcev za prenos brezplačnih vsebin in raznih promocijskih akcij, potem boste morali, če boste seveda želeli še naprej izvajati e-poštni marketing, pridobiti privolitve naročnikov. Vsi seznami, za katere niste pridobili privolitve v skladu z zahtevo GDPR, bodo namreč nezakoniti in tako predstavljali osnovo za izrek kazni s strani inšpekcije. Uporabljali boste lahko zgolj tiste e-naslove, za katere boste lahko dokazali privolitev v skladu z navedbami uredbe. V nasprotnem primeru je možnost za kazen velika, saj naj bi bili inšpekcijski pregledi zelo strogi in natančni.

Kaj napraviti s seznami e-naslovov, za katere privolitev nimate?

V kolikor naknadne pridobitve ni možno pridobiti, je potrebno vse tiste, za katere ne morete dokazati, da so dali izrecno dovoljenje za umestitev na seznam, iz njega odstraniti.
Zagotovo vam bo koristilo, če preučite obstoječe postopke uporabe marketing avtomatizacije, preverite, ali imate privolitve vseh prejemnikov in prilagodite uporabo teh orodij zahtevam uredbe GDPR.

Zelo priporočljivo je, da se, v primeru, da tega še nimate, odločite za uporabo specializiranih programov za masovno pošiljanje elektronske pošte. Tako boste lahko zagotovili in implementirali skladnost z zahtevami.
V predlogi, ki jo uporabljate za masovno pošiljanje e-pošte na vidnem mestu omogočite povezavo, preko katere si bodo prejemniki lahko nastavljali oz. spreminjali privolitev do prejemanja vaših sporočil. Možnost odjave na sporočila mora biti v vseh primerih vedno jasno vidna in enostavno omogočena.

Kako pa je s piškotki na spletni strani?

Ker so po uredbi GDPR-ja piškotki del osebnih podatkov posameznika, mora uporabnik spletne strani podati jasno, prostovoljno in nedvoumno privolitev, da se strinja, da na spletno stran naložite piškotke, ki beležijo njihove osebne podatke.

V Sloveniji je večina spletnih strani še do nedavnega imela nastavljeno avtomatsko beleženje piškotkov od prvega obiska naprej. Uporabnika pa so pri tem na viden način obvestili, da spletna stran vsebuje piškotke. Takšna rešitev po novem ne bo več dovolj. Za beleženje piškotkov, ki beležijo osebne podatke, bo namreč potrebno od uporabnika pridobiti izrecno dovoljenje, tehnično pa bo morala spletna stran zagotoviti, da se bodo piškotki resnično naložili šele, ko bodo uporabniki v to privolili. Istočasno pa bo seveda morala biti omogočena tudi zavrnitev piškotkov, pri čemer bo potrebno stran tehnično urediti tako, da se piškotki na stran ne bodo naložiti.

Na vidnem mestu na vaši spletni strani bo torej potrebno izpostaviti infomracijo o piškotkih na strani, ki bo poleg možnosti sprejetja piškotkov na strani vsebovalo tudi možnost zavrnitve in spreminjanja nastavitev privolitve v beleženje tistih piškotkov, ki se beležijo za podporo spletnemu oglaševanju (Google Analytics ipd.).

Spremenjen zakon pa je med drugim lahko tudi priložnost za napredek in razvoj, saj bodo uporabniki, ki se bodo na vaše novice dejansko naročili z večjim zaupanjem prebirali vaše strani ali e-pošto, ki jim jo boste poslali.

Jerneja Lobnik Ornik
avtorJerneja Lobnik Ornik
Odgovorna urednica
Jerneja je strokovnjakinja na področju digitalnega marketinga, oblikovalka spletnih strani, grafična oblikovalka, predavateljica in avtorica spletnih vsebin. Vizionarka, načrtovalka in graditeljica novih, boljših spletnih izkušenj. Ima več kot 10 let izkušenj z izdelavo spletnih mest, mediji, grafičnim oblikovanjem in digitalnim marketingom. Je projektno usmerjena oseba, vedno teži k izboljšanju obstoječega stanja in dosegu cilja. Izdelala je že ogromno avtorskih projektov, med drugim tudi tiskane revije in spletne portale. Je zelo intuitivna in optimistična, v ljudeh pa vedno iščem njihov potencial. Verjame v zmago s povezovanjem in širjenjem znanja ter izkušenj.

Dodaj odgovor

Na naši stran uporabljamo piškotke za pravilno delovanje strani in beleženje obiskanosti strani. S strinjanjem nam dovolite uporabo piškotkov.

Privacy Settings saved!
Nastavitve zasebnosti

Tukaj lahko nastavite, kateri piškotki naj se naložijo na stran.

Piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in niso povezani z beleženjem podatkov.

Uporabljamo naslednje tehnične piškotke.
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services