fbpx
INTERVJU

Aleš Lisac, zgodba o uspehu

Aleš Lisac

Že več kot 20 let ste v marketinški dejavnosti. Kakšna je razlika med marketingom nekoč in danes?
Spremenilo se je okolje. Vsega (medijev, izdelkov, storitev …) je danes več. Ker se je spremenilo okolje, smo se spremenili tudi ljudje. Glavna razlika? Danes je težje nekoga prepričati, da ti prisluhne, kot je bilo to pred nekaj desetletji.

Kako se je začela vaša marketinška pot? Kaj vas je pritegnilo v to dejavnost?

Prvo podjetje sem s tremi partnerji ustanovil leta 1989. Hitro smo ugotovili, da ne bomo nič zaslužili, če ne bomo prodajali. In sem se začel ukvarjati z marketingom in prodajo, ker je to nujno za uspeh vsakega posla. Brez strank ni nobenega uspešnega posla in stranke je treba nekako pridobiti.

Se spomnite, kateri je bil vaš prvi produkt, ki ste ga prodali? In kako?

V časopisu Delo smo objavili majhen oglas: ‘Pomagamo vam ustanoviti podjetje. Pokličite 01 121321.’ S pomočjo pri ustanavljanju podjetij – cena je bila 1000 mark za ustanovitev – smo v treh mesecih zaslužili približno 70.000 mark (seveda v dinarjih, le govorili smo v markah). Lepo za štiri študente, ki so pred tem zaslužili največ 300 mark za mesec študentskega dela. Takrat sem ugotovil, da se splača nekaj znati – znali smo pripraviti vse dokumente za ustanovitev podjetja. Ugotovil sem tudi, da ni nujno, da si marketinški genij, če prodajaš nekaj, po čemer je veliko povpraševanje, in trg raste. Ko smo mi začeli ustanavljati podjetja, jih je bilo v Sloveniji registriranih okoli 2000, potem je ta številka v nekaj letih narasla na 30.000. Mi smo si samo odtrgali mini delček te sladke torte.

Internet je prinesel veliko novosti, pa je tudi spremenil marketinške prijeme?

Principi so isti. Internet je v bistvu direktni marketing na steroidih. Že pred 25 leti sem testiral različne tipe oglasov in prodajnih pisem (A/B split testi). Le da smo takrat na rezultate čakali nekaj tednov, zdaj pa se da v nekaj dnevih ugotoviti, kaj deluje in kaj ne. Prijemi so ostali enaki, samo več možnosti imamo na izbiro in ciljne skupine so bolj razdrobljene.

Kakšen marketing uporabljate v vašem podjetju? Še vedno stare prijeme ali ste se že digitalizirali? Katere spletne komunikacijske kanale uporabljate?

Trudim se uporabljati prijeme, ki delujejo. Deliti prijeme na stare in nove je nespametno. Obstajata dve skupini prijemov – tisti, ki delujejo, in tisti, ki ne delujejo. Jasno, da uporabljamo mešanico najnovejšega in ‘starega’. Če štejete med zastarele metode prodajo po telefonu, potem uporabljamo tudi zastarele metode. Zadnje čase spet zelo dobro deluje klasična pošta. Verjetno zato, ker je konkurenca nanjo pozabila, in tudi zato, ker klasične pošte ne dobivamo veliko in tisto, kar mi pošljemo, prejemniki opazimo. Ključ je enostaven – uporabljati moramo tiste kanale, ki jih uporabljajo naše stranke. Če dobro poznaš stranke, potem veš, kje se nahajajo, kaj berejo, katere aplikacije uporabljajo …

Kateri komunikacijski kanal je pri vas najbolj učinkovit?

Več o tem, kateri kanal je to, v drugi številki revije Internet, kjer si lahko preberete celoten intervju.

avtorAleš Lisac
MARKETING
Mag. Aleš Lisac je vodil podjetja v petih državah. Je avtor, predavatelj, marketinški svetovalec. Aleš je s svojim delovanjem, nasveti, predavanji, knjigami, mesečnikom Korak pred konkurenco, blogom Dnevnik marketinškega guruja vplival na več kot 25.000 podjetnikov in drugih ljudi, ki jih zanima uspeh v poslu in življenju nasploh. Podiplomski študij menedžmenta je končal na Univerzi Clemson v ZDA. Mag. Aleš Lisac vodi delavnico Nemogoče, najbolje prodajano marketinško delavnico v Sloveniji, ki jo je izvedel že 125-krat (več kot 5000 udeležencev). Dvakrat je bil izbran za profesorja leta na Gea Collegeu, leta 2006 pa mu je inštitut Sofos podelil naziv “predavatelj leta”. Kot marketinški svetovalec je Aleš deloval vsaj v petnajst različnih panogah.

Na naši stran uporabljamo piškotke za pravilno delovanje strani in beleženje obiskanosti strani. S strinjanjem nam dovolite uporabo piškotkov.

Privacy Settings saved!
Nastavitve zasebnosti

Tukaj lahko nastavite, kateri piškotki naj se naložijo na stran.

Piškotki, ki so nujni za pravilno delovanje spletne strani in niso povezani z beleženjem podatkov.

Uporabljamo naslednje tehnične piškotke.
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services