fbpx

Please assign a menu to the primary menu location under menu

Celostna grafična podoba

Celostna podoba podjetja

celovita grafična podoba

Ljudje smo vizualna bitja, zato kupujemo z očmi in prodajamo zgodbe, ki jih vizualiziramo z namenom, da jih drugi opazijo. V poslovnem svetu je vizualna komponenta zelo močna in neposredno vpliva tako na naš kratkoročni poslovni uspeh kot dolgoročni razvoj podjetja.

Celostna podoba podjetja je osnovni komunikacijski kanal, preko katerega vizualno komuniciramo z našimi obstoječimi in potencialnimi naročniki ali poslovnimi partnerji. Z njo sporočamo kdo smo, s čim se identificiramo in kakšen nivo poslovnih partnerjev ali strank nagovarjamo. Pomembno je, da se zavedamo, da preko naše podobe in celostne komunikacijske strategije že hote ali nehote selekcioniramo našo ciljno publiko. Zato je zelo pomembno, da preden izdelamo svojo celostno podobo in komunikacijsko strategijo podjetja, dorečemo kratkoročne in dolgoročne cilje, tako da natančno vemo, kako želimo nastopati na trgu in kaj želimo doseči.

Kdaj naš logotip ne dela za nas?

Jedro naše podobe podjetja predstavlja logos (znak) ali logotip (znak + tipografija ali samo tipografija). Logotip ali blagovna znamka predstavljata srce našega podjetja, zato mora ta utripati v ritmu z našim podjetjem in ne s podjetjem, ki nam je morda všečno. Pri oblikovanju vizualnih komunikacij zato ne smemo nikoli slediti obstoječim rešitvam, ampak vedno iskati nove, unikatne in prilagojene rešitve, ki odgovarjajo potrebam našega podjetja. Pri snovanju dobrega logotipa moramo zato vedno v naprej upoštevati začrtane parametre, saj v nasprotnem primeru lahko dosežemo negativen učinek. Dober primer so blagovne znamke, kjer je pri kvalitetnih rešitvah hitro razvidno, za kateri cenovni razred produkta gre. Problem pa nastane, če pri cenovnih razredih vizualnih parametrov ne upoštevamo, saj takrat lahko zaradi ustvarjanja napačnega pričakovanja kupcev dosežemo neželen učinek, ko ne izpolnimo njihovih pričakovanj, visokih ali nizkih. V praksi to pomeni, da lahko tudi preveč ambiciozen logotip škodi našim poslovnim izidom, če ta ni skladen z našo ponudbo. Enako seveda velja za neustrezne ali nekvalitetne rešitve.

Zakaj vizualna podoba vedno predstavlja pomembno investicijo?

Izdelava celostne podobe je vedno pomembna investicija in zahteva visoke vložke, ko želimo kvaliteten rezultat. Vedeti pa moramo, da mora biti investicija tako v obliki časa kot v obliki finančnega vložka. Če sami nimamo začrtane vizije, časa in nastavljenih parametrov, bo to delo za nas moral v celoti prevzeti oblikovalec ali agencija. Tako bo izdelava naše celostne podobe vedno predstavljala investicijo.

Več vam je v prvi številki revije INTERNET zaupal Alekander Legen.

avtorAleksander Legen
gradnja blagovne znamke