fbpx
INTERVJU

INTERVJU: AZRIEL RATZ – 15-KRAT boljši prodajni rezultati

AZRIEL RATZ

Azriel je mednarodno priznan in iskan govornik, ki se pojavlja tudi na Social Media Marketing World in Social Media Day San Diego. Kralj Facebookovih oglasov v povprečju ustvarja vsaj 500% donos pri investicijah podjetij v oglaševanje na Facebooku pri prodaji njihovih izdelkov ali storitev.

Azriel Ratz se je deset let izpopolnjeval na področju spletnega marketinga, da bi prepoznal najučinkovitejše oglase in najboljše ciljne trge, ki bi povečali prodajo podjetjem. Pri samo 26 letih je postal izvršni direktor Ratz Pack Media, pred dvema letoma pa je ustvaril tudi tečaj Facebook Ads Mastery. Je specialist za oglaševanje različnih produktov in ima veliko izkušenj z upravljanjem oglaševanja za raznolike trge, vključno z B2B, SaaS, spletnim založništvom, aplikacijami idr. Gostili so ga na podkastih Social Media Examiner, Casual Friday, Magnificent Marketing in Be.Live.

Kako dolgo se že ukvarjate z Facebook oglaševanjem in zakaj ravno Facebook?

V letu 2012 sem začel delati za neprofitno organizacijo. Del njihove ekipe sem bil tri leta in pol. Takrat smo preizkusili najrazličnejše taktike za povečanje števila sledilcev in donacij. Vedno znova smo prišli do enakega zaključka, in sicer da je Facebook najprimernejši prostor za iskanje novih ljudi, ki jih lahko navdušimo za naš cilj.

Se spomnite, kateri je bil vaš prvi produkt, ki ste ga prodali z Facebook oglasom?

Najprej moram povedati, da naši prvi oglasi na Facebooku niso bili namenjeni produktom, ampak ustvarjanju kontaktov (leadov), s katero smo gradili bazo elektron skih naslovov neprofitne organizacije. Uspelo nam je, da smo bazo povečali za 100.000 e-naslovov, pri čemer nas je en kontakt stal 0,20 do 0,25 dolarjev. Na podlagi podatkov je bila vrednost teh e-naslovov na letni ravni 1,25 dolarjev na kontakt. Kar pomeni, da je tri leta pozneje vsak od teh e-naslovov, za katerega je moralo podjetje nameniti 0,25 dolarjev, v povprečju ustvaril 3,75 dolar- jev.

Kateri je vaš največji uspeh?

Vse preveč je podjetij, ki se osredotočajo zgolj na to, kako iz 10 dolarjev ustvariti 100 dolarjev. Vendar se pravi uspehi na Facebooku zgodijo na dolgi rok. Kako potrošiti 100.000 dolarjev in v podjetju ustvarjati dobiček? To je zame resničen uspeh, ki ga lahko stranka doseže. Pa tudi, da se naučim zgraditi strategijo, s katero lahko podjetje s ponovnim oglaševanjem (angl. retargeting) nagovori ogreto občinstvo (angl. warm audience), poišče neznano občinstvo (angl. cold audience) in poveča obseg svojega poslovanja.

Facebook oglaševanje se z leti spreminja. Kakšna je razlika med Facebook oglaševanjem nekoč in danes?

Od leta 2012 se je spremenilo toliko, da sploh ne vem kje začeti. Ko sem začel delati oglase, so bila podjetja in posamezniki zelo previdni, ko je šlo za Facebook in splet na splošno. Takrat se je Facebook uporabljal predvsem za ustvarjanje kontaktov (leadov), saj je bilo tam zelo težko karkoli prodati. Danes je za ljudi nekaj povsem običajnega, da kupujejo na Facebooku, celo od podjetij, ki jih, preden so videli oglas, še niso poznali.

Poleg tega tudi podjetja Facebook jemljejo veliko resneje. Prej sploh niso bila pripravljena trošiti denarja za Facebook oglase, danes pa je to ena najpomembnejših trženjskih strategij skoraj vsakega podjetja.

Na kakšen način danes v poplavi oglasov na spletu lahko pritegnemo pozornost potencialnih kupcev?

Celoten intervju  si lahko preberete v četrti številki revije INTERNET.

avtorTanja Ciglarič
Marketing manager
Tanja se, z več kot 10 let izkušenj na področju marketinga, zadnja leta ukvarja predvsem z digitalnim marketingom. V mnogih letih je pridobila veliko dragocenih izkušenj, skozi njene roke pa je šlo veliko uspešnih digitalnih projektov. Sedaj želi svoje znanje deliti še z drugimi. Skozi svoje delo se srečuje z veliko podjetniki, zato je prišla do spoznanja, da je v Sloveniji še vedno veliko ljudi, ki premalo poznajo digitalni svet. Na trgu manjka informacij, kjer je digitalni svet predstavljen na enostaven način in s primeri dobrih praks. Zato bo z veseljem sodelovala z največjimi strokovnjaki v Sloveniji in se tako, na najboljše možne načine, trudila izobraževati in obveščati ljudi o prednostih interneta.